Ztracený Humboldtův ráj


Dnes vráceno


Copies Bound volumes
Loading copies
Document is currently in processing No copies Document has no bound volumes
Citation
Related
All parts
Contents
{{record.tocContent}}
Detail
MARC
Field Ind Field content
leader -----cam-a22------a-4500
1 kpw01513150
3 CZ PrNK
5 20140512145141.3
7 ta
8 131230s2013----xr a|||e||||||001 0|cze||
15 ## $a cnb002537238
20 ## $a 978-80-7419-156-5 (brož.) : $c Kč 230,00
40 ## $a OLA001 $b cze
41 0# $a cze $b eng
44 ## $a xr
45 ## $a w-x-
72 #7 $a 378 $x Vysoké školy $2 Konspekt $9 22
80 ## $a 378.14 $2 MRF
80 ## $a 001.891 $2 MRF
80 ## $a 316.75 $2 MRF
80 ## $a 37.014.5 $2 MRF
80 ## $a 303.094.5 $2 MRF
80 ## $a (048.8) $2 MRF
100 1# $a Šima, Karel, $d 1978- $7 jo2007409407 $4 aut
245 10 $a Ztracený Humboldtův ráj : $b ideologie jednoty výzkumu a výuky ve vysokém školství / $c Karel Šima a Petr Pabian
250 ## $a Vyd. 1.
260 ## $a Praha : $b Sociologické nakladatelství (SLON), $c 2013
300 ## $a 172 s. : $b il. ; $c 23 cm
490 1# $a Studie ; $v sv. 97
504 ## $a Obsahuje bibliografii a rejstřík
546 ## $a Anglické resumé
648 #7 $a 19.-21. století $7 ch757016 $2 czenas
648 #7 $a 20.-21. století $7 ch462155 $2 czenas
650 07 $a vysokoškolské studium $7 ph127279 $2 czenas
650 07 $a vědecký výzkum $7 ph116680 $2 czenas
650 07 $a ideologie $7 ph121026 $2 czenas
650 07 $a vzdělávací politika $7 ph127308 $2 czenas
650 07 $a evaluace $7 ph205091 $2 czenas
650 09 $a college study $2 eczenas
650 09 $a scientific research $2 eczenas
650 09 $a ideologies $2 eczenas
650 09 $a educational policy $2 eczenas
650 09 $a evaluation $2 eczenas
655 #7 $a monografie $7 fd132842 $2 czenas
655 #9 $a monographs $2 eczenas
700 1# $a Pabian, Petr $7 xx0111776 $4 aut
830 #0 $a Studie (Sociologické nakladatelství)
901 $b 9788074191565 $f 1. vyd. $o 20140506
910 ## $a ZLG001
1052 $a 378
1091 $b Je jednota výzkumu a výuky samozřejmým a nezbytným základem moderního vysokého školství? Shodují se na tom akademické elity všech západních zemí včetně České republiky. Tato kniha však ukazuje, že nikoliv, neboť nebyla nikdy ve skutečnosti realizována – podle autorů se jedná o ideologický princip, který realitu spíše zastírá a který je potřeba podrobit kritice. Důsledkem této ideologie je často nezájem vyučujících o studující a o to, co se naučí. V tomto smyslu představuje jednota výzkumu a výuky oxymóron: jedná se o zdánlivě ztracený, ale přitom nikdy neexistující ráj, jehož věčné hledání pouze zastírá současné problémy a brání jejich konstruktivnímu řešení. Interdisciplinární přístup knihy sleduje vývoj této ideologie od 19. století do současnosti, v mezinárodním kontextu i v českých zemích. Kniha vyvrací stereotyp o oddělení výzkumu a výuky v socialistickém Československu a namísto toho poukazuje na inovativní transformaci humboldtovské ideologie do ideologické jednoty „vědy, vzdělání, výchovy a praxe“. Období po roce 1989 tudíž nepřineslo „obnovu jednoty výzkumu a výuky“; naopak vznikl systém, který propojování ideologicky vyžaduje, ale nepodporuje: školy se snažily vyhovět všeobecně deklarovanému nárůstu studijních míst a současně narůstajícím nárokům na vykazování výzkumných výsledků. Proto kniha navrhuje opustit ideologickou představu o jednotě „výzkumu“ a „výuky“ a navrhuje radikální změnu pohledu na hodnocení vzdělávání, hodnocení výzkumu i politiku diverzifikace.
996 $b 377700555490 $1 378 $l Ústřední knihovna $n 2 $r 4DNL naučná dospělí $e ZLG001 $3 24.4.2014 $4 N $5 230.00 $6 7201319843 $7 N $9 7 $8 A $0 875858 $a 0 $s A
980 $f 230.00 $d 24.4.2014 $j PEMIC BOOKS a.s. $w 7201319843 $v A $l 4DNL $1 378 $c 875858 $r 2014 $x 7 $t N $n N $b 377700555490
Loan history
{{$parent.item.lendDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state | loc}} by user {{$parent.item.user | loc}}
Item {{$parent.item.exemplar | loc}}
Dept {{$parent.item.department | loc}}
Processing history
Předchozí verze
  • {{revision.date | jpDate:'d.M.yyyy HH:mm'}}
    Aplikovat
    {{revision.content}}
Try to re-lookup for cover Delete cover