Krizové situace výchovy a výuky
Jan Svoboda, Leona Němcová

Dnes vráceno
Document has not been rated yet
Rating: {{document.rating.value | number:1}} (Number of rated: {{document.rating.count}})
{{document.rating.result}}


Exemplars Bound volumes
Loading exemplars
Document is currently in processing No exemplars Document has no bound volumes
Citation
Related
All parts
Contents
                                    Obsah
Úvod.......................................................3 * * * * * * * 11
1 Vztahy a jejich smysl (Jan Svoboda).....................................13
1.1	Vznik a vývoj vztahu.............................................13
1.2	Víra, důvěra a její počátek ....................................15
1.2.1	Začátky sebepoznání........................................16
1.3	Definice vztahů a jejich dělení.................................17
1.4	Typy mezilidských vztahů a jejich definice......................18
1.4.1	Výchovné styly v současné rodině..........................19
1.5	Specifika vztahů dětí (žáků) romské národnosti...................21
1.5.1	Romové v České republice...................................21
1.5.2	Romské dítě v současnosti..................................24
1.5.3	Vztahy dětí s jinými autoritami ...........................26
2	Aktuální rizika při vzniku partnerství (Jan Svoboda)...................28
2.1	Výběr životního partnera.........................................29
2.2	Partnerství a manželství.........................................32
2.3	Rodina...........................................................34
2.3.1	Rodinné zvyky, stereotypy a rituály - rytmus rodiny.......36
3	Rizika výchovy a jejich důsledky (Leona Němcová).......................40
3.1	Příčiny a důsledky traumatu u dětí, principy kontaktu
s traumatizovaným dítětem .......................................41
3.1.1	Příznaky traumatu, posttraumatická stresová porucha........43
3.2	Globální traumatické zahlcení....................................45
3.3	Zdroje traumat...................................................49
3.3.1	Traumata související s úmrtím nebo předčasným odloučením...49
3.3.2	Rozvod, rozchod, rozpad rodiny .............................52
3.3.3	Týrání, nepřiměřené trestání, přítomnost násilí v rodině...54
3.3.4	Sexuální zneužití, sexuální aktivity neadekvátní věku ....56
3.4	Význam některých druhů „abnormálního\
                                
Detail
MARC
Field Ind Field content
1 kpw01537100
3 CZ-ZlKKF
5 20160126145047.5
7 ta
8 150826s2015----xr ||||e||||||||||0|cze||
20 ## $a 978-80-7387-935-8 $q (brožováno)
40 ## $a ABA001 $b cze $e rda
41 0# $a cze
44 ## $a xr
72 #7 $a 37 $x Výchova a vzdělávání $2 Konspekt $9 22
80 ## $a 37.0 $2 MRF
80 ## $a 37.015.3 $2 MRF
80 ## $a 364-782-022.258 $2 MRF
80 ## $a 159.922.7 $2 MRF
80 ## $a 316.472.4 $2 MRF
80 ## $a 373.3.011.3-052-056.49 $2 MRF
100 1# $a Svoboda, Jan, $d 1957- $7 jn20000620348 $4 aut
245 10 $a Krizové situace výchovy a výuky / $c Jan Svoboda, Leona Němcová
250 ## $a 1. vydání
264 #1 $a Praha : $b Stanislav Juhaňák - Triton, $c 2015
300 ## $a 211 stran ; $c 20 cm
336 ## $a text $b txt $2 rdacontent
337 ## $a bez média $b n $2 rdamedia
338 ## $a svazek $b nc $2 rdacarrier
500 ## $a Sídlo nakladatelství Triton: Praha/Kroměříž
520 2# $a Autoři popisují část podstatných výchovných problémů projevujících se v současné rodině a hlavně ve školním prostředí. Zaměřují se především na konkrétní příběhy a situace ve školním prostředí. V teorii, která doplňuje praktická řešení, uvádějí nejčastější příčiny způsobené vývojově i rodinou. Poukazují na složitost situace, kdy škola nemá dostatek informací o vývoji dítěte a rodiče nemají dostatek informací o dění ve škole. Text se tedy zabývá traumaty a jejich důsledky, stejně jako výchovou, v jejímž důsledku je chování dítěte podobné jako při narušení osobnosti. ?Materiál pro sepsání textu je výsledkem mnoha let spolupráce se školami v ČR, které konzultovaly potíže svých žáků s odborníky, byly ochotny naslouchat doporučením a dosáhly vyřešení jednotlivých případů. Proto má kniha ambici sloužit jako inspirace pracovníkům všech profesí, které hledají řešení kolizních situací s dětmi a mládeží bez silových prvků a zbytečných sankcí.
546 ## $a České a anglické resumé
650 07 $a výchova a vzdělávání $7 ph127419 $2 czenas
650 07 $a pedagogická psychologie $7 ph124012 $2 czenas
650 07 $a krizová intervence $7 ph121962 $2 czenas
650 07 $a psychologie dítěte $7 ph117256 $2 czenas
650 07 $a interpersonální vztahy $7 ph114786 $2 czenas
650 07 $a problémoví žáci $7 ph274386 $2 czenas
655 #7 $a kolektivní monografie $7 fd501537 $2 czenas
910 ## $a ZLG001
928 1# $a Juhaňák Stanislav - Triton
984 $a Kroměříž (Česko)
1052 $a 37
1198 $c zp
996 $b 377700572913 $1 37 $3 27.10.2015 $4 P $5 199.00 $6 PV160/2015 $7 N $8 P $9 7 $r 492 $s P $a 0 $h 37 $0 893274
996 $b 377700574230 $1 37 $3 13.11.2015 $4 N $5 199.00 $6 201604591 $7 N $8 A $9 7 $r 470 $s A $a 0 $h 37 $0 894591
Loan history
{{$parent.item.borrowDate|jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate|jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state|loc}} by user {{$parent.item.user|loc}}
Exemp. {{$parent.item.exemplar|loc}}
Odd. {{$parent.item.department|loc}}
Processing history
links="view.exportLinks" jp-show-if-empty="true" jp-single-button-overwrite-link-text="'Export'" jp-dropdown-button-text="'Export'" Permanent link