Vývoj aplikací pro iOS
Ľuboslav Lacko ; překlad: Martin Herodek

Dnes vráceno
Document has not been rated yet
Rating: {{document.rating.value | number:1}} (Number of rated: {{document.rating.count}})
{{document.rating.result}}


Exemplars Bound volumes
Loading exemplars
Document is currently in processing No exemplars Document has no bound volumes
Citation
Related
All parts
Contents
                                    Obsah
KAPITOLA 1
Nástroje na vývoj aplikací pro iOS	11
Trocha motivace na úvod	11
Co budete potřebovat	11
Co když nemáte ? dispozici počítač s macOS?	12
Vývojové prostředí Xcode	14
Průběžná aktualizace	16
První spuštění	16
Playground	17
Projekt první aplikace pro iOS	18
Spuštění aplikace	25
Spuštění aplikace na simulátoru	26
Spuštění aplikace na reálném zařízení	28
Vývoj aplikací pro iOS ve Visual Studiu 2017	33
Xamarin	37
KAPITOLA 2
Programovací jazyk Swift	39
Prog ramovací jazyk Swift	39
Zpětná kompatibilita s Objective-C	40
První pokusy s jazykem Swift ve vývojovém prostředí Xcode	40
Praktický úvod do programovacího jazyka Swift	43
Názvy objektů	45
Základní datové typy a struktury	46
Konstanty a proměnné	46
Zajímavé funkce na práci s řetězci v jazyce Swift 4	51
Vypočítané hodnoty	51
Pole a slovník	52
Set - množina údajů	53
Tuples	53
Hodnota nil a typ Optional	54
Řízení toku programu - cykly a podmínky	59
Příkaz Switch	61
Funkce	62
3
Obsah
Struktury	64
Výčtový typ	65
Assertion debugg	66
Stručný úvod do objektově orientovaného programování (OOP)	66
Třídy	68
Dědičnost	69
Protokoly	69
KAPITOLA 3
Projekt aplikace	71
Životní cyklus aplikace	71
MVC = Model View Controller	72
Jak to funguje?	74
Cvičný příklad	75
Vytvoření projektu aplikace pro iOS	75
Projekt ve vývojovém prostředí Xcode	78
Komponenty projektu: soubory s aplikačním kódem	81
Komponenty projektu: definice uživatelského rozhraní	84
Návrh uživatelského rozhraní	84
Soubor s návrhem uživatelského rozhraní	88
Aplikační logika v souboru ViewController.swift	89
Propojení mezi vrstvami View a Controller	89
Aplikační kód: Intuitivné napsaná verze	92
Aplikační kód: podle zásad MVC	94
Ladění aplikace	95
Navigace mezi zobrazeními	98
KAPITOLA 4
Design uživatelského rozhraní	103
Zvláštnosti mobilní aplikace	104
Uživatelská zkušenost od okamžiku spuštění	104
Variabilita zařízení	105
Ergonomie používání aplikace	105
Principy designu	107
Stručný úvod do estetiky	109
Fiat design	110
Typografie	112
Patkový vs. bezpatkový font	112
Velikost písma	113
Délka řádku	114
ftádkování	114
Obsah
Navigace v aplikaci	114
Velikost prvků vs. rozlišení	115
Ikony	116
Ikony pro iPhone	117
Ikony pro iPad	117
Ikony pro Spotlight, Nastavení a notifikace	118
Specifika designu aplikace pro iOS 9	120
Specifika designu aplikace pro iOS 10	121
Specifika designu aplikace pro iOS 11	121
Displej 3D Touch	122
Specifika designu aplikace pro iPhone X	122
Doporučení pro vývojáře	123
Uživatelské rozhraní	126
Hierarchie zobrazení	127
Auto Layout	127
Auto Layout s využitím prvků typu Stack	129
Auto Layout-základní principy	131
Priorita pravidel	132
Definování pravidel v návrhovém zobrazení Interface Builder	133
KAPITOLA 5
Interakce s uživatelem	141
Prvky na interakci s uživatelem	141
Spínač (UlSwitch)	144
Segmentový přepínač (UISegmentedControl)	145
Posuvný ovladač (UISIider)	146
Rolování obsahu - Picker	147
Přepínač karet Tab Bar	153
Progress View	161
Delegát	163
Skrývání, zakázání, rozjasňování a stmívání prvků	164
UlAlertController	167
Práce s datem a časem	169
View	172
Příklad: Zobrazení vnořených pohledů	173
Scroll View	175
Split View	176
Dotyky a gesta	180
Příklad - rozpoznávání gest posunu (swipe)	182
Příklad - rozpoznávání klepnutí a gesta na pootočení	184
Komplexní příklady	188
Obsah
Príklad: jednoduchá kalkulačka	188
Rozbor zadání	189
Návrh uživatelského rozhraní	190
Kód v souboru ViewController.swift	194
Kalkulačka využívající MVC	198
Návrh modelu - struktura	199
Publikované rozhraní	202
Návrh modelu - filozofie	203
Dokončení uživatelského rozhraní	208
Přizpůsobení uživatelského rozhraní	210
Příklad: Xylofon	217
Aplikační logika - přehrávání zvukových souborů	219
Příklad 3: Pexeso	221
MVC: Model	221
MVC: View	223
MVC: Controller	224
KAPITOLA 6
Grafika a animace	229
Quartz2D - vykreslování grafických útvarů	229
Zobrazování obrázků	233
Přizpůsobení obrázku vymezenému prostoru	233
Průhlednost obrázků	234
Příklad: Házení kostek	237
Ikony pro aplikaci	237
Obrázky pro aplikaci	238
Uživatelské rozhraní	240
Aplikační kód	241
Vylepšení aplikace	242
Příklad - kreslení dotykem	244
Animace	247
SpriteKit	249
Vytvoření projektu	249
Vytvoření hry	253
Herní logika	255
Kolize objektů	258
SceneKit	263
Obsah
KAPITOLA 7
Multimédia
Přehrávání zvuku Přehrávání videa
Přehrávání videa z YouTube Focení a záznam videa
Příklad - použití fotoaparátu
Příklad - využití třídy UlImagePickerController
KAPITOLA 8
Práce s údaji
Lokální ukládání údajů
Jak přistupovat ke složkám Document, Library a tmp
Ukládání údajů do souborů
NSUserDefaults
Property lists
Vytvoření nového objektu Property List Manuální zadávání údajů Zadávání údajů v aplikačním kódu NSCoding a NSKeyedArchiver Framework Core Data Příklad: seznam úkolů
Návrh uživatelského rozhraní Zobrazení statických údajů View pro zadávání údajů Datový model Ukládání údajů Zobrazení údajů Změna a mazání záznamů Aplikace typu Master-Detail
Aplikace využívající UISplitViewController Projekt s využitím šablony Master-Detail App Databáze SQLite
Seznámení s databází SQLite Interakce aplikace s databází Příklad
Zpracování a zobrazení údajů ve formátu JSON
Příklad - načítání údajů z webu
Příklad - zobrazení údajů z JSON v tabulce
269
269
271
274
275
275
280
285
285
290
294
294
295
296
298
299
300 305
308
309 313 315 319 321 323 326
328
329 336 346 346
348
349
354
355 360
Obsah
KAPITOLA 9
Senzory a komunikace	363
Core Motion	364
Údaje o pohybu	367
Akcelerometr, gyroskop a barometr	368
Příklad - zobrazení údajů z akcelerometru	368
Snímání QR kódu	373
Příklad - aplikace na snímání QR kódu	373
Komunikace aplikace přes Bluetooth	378
Podporované profily Bluetooth	379
Příklad komunikace s externím zařízením přes Bluetooth	379
Software pro Arduino 101	379
Aplikace pro iOS na komunikaci přes Bluetooth	383
Projekt aplikace	384
KAPITOLA 10
Web, mapy a navigace	389
Zobrazení webového obsahu	389
Příklad - použití Web View	389
Příklad - použití WebKit View	391
Příklad - webový prohlížeč	392
Příklad - zobrazení PDF dokumentu	395
Mapy a lokalizace	396
Zobrazení mapového podkladu	396
Příklad - zobrazení mapy	398
Příklad - zobrazení anotace zájmového místa	400
KAPITOLA 11
Pokročilá témata	403
Architektura operačního systému iOS	403
Cocoa Touch	404
Media	404
Core Services	404
Core OS	404
Pro migranty z Androidu	405
Frameworky	406
Foundation	406
UIKit	407
Nastavení ochrany soukromí uživatele	407
Nastavení parametrů aplikace	408
Příklad nastavování parametrů pro aplikaci	409
Modifikace implicitních parametrů	411
Obsah
Symboly pro prvek Slider	414
Zadávání předdefinovaných hodnot	416
Načítání nastavených hodnot ve vaší aplikaci	418
Zjištění verze a sestavy aplikace	420
Implementace strojového učení	423
Lokální vs. doudová inteligence	423
Koprocesor pro umělou inteligenci	423
Strojové učení	424
Core ML	425
Jak to funguje?	427
Příklad	427
Rozšířená realita	441
Cvičný příklad	442
Vytvoření 3D objektu pro rozšířenou realitu	448
Textury povrchu	451
KAPITOLA 12
Vývojářský účet a publikování aplikací v Apple App Store	453
Před publikováním	453
Pravidla, která musí aplikace splňovat, aby mohla být schválena	454
Bezpečnost	454
Funkcionalita	455
Byznys	457
Nákup v aplikaci	458
Design	458
Právní náležitosti	459
Duševní vlastnictví	460
Publikování aplikace	460
Rejstřík
469
                                
Detail
MARC
Field Ind Field content
1 kpw01778682
3 CZ-ZlKKF
5 20190115152429.1
7 ta
8 181105s2018----xr a|||f|f||||001|0|cze||
15 ## $a cnb003050085
20 ## $a 978-80-251-4942-3 $q (brožováno) : $c Kč 590,00
35 ## $a (OCoLC)1078648599
40 ## $a BOA001 $b cze $e rda
41 1# $a cze $h slo
44 ## $a xr
72 #7 $a 004.4/.6 $x Programování. Software $2 Konspekt $9 23
80 ## $a 004.451.9iOS $2 MRF
80 ## $a 004.9:621.395.721.5 $2 MRF
80 ## $a 004.415 $2 MRF
80 ## $a (035) $2 MRF
100 1# $a Lacko, Ľuboslav, $d 1965- $7 xx0000397 $4 aut
245 10 $a Vývoj aplikací pro iOS / $c Ľuboslav Lacko ; překlad: Martin Herodek
250 ## $a 1. vydání
264 #1 $a Brno : $b Computer Press, $c 2018
300 ## $a 479 stran : $b ilustrace ; $c 23 cm
336 ## $a text $b txt $2 rdacontent
337 ## $a bez média $b n $2 rdamedia
338 ## $a svazek $b nc $2 rdacarrier
500 ## $a Přeloženo ze slovenštiny?
500 ## $a Obsahuje rejstřík
650 07 $a Apple iOS (operační systém) $7 ph730192 $2 czenas
650 07 $a mobilní aplikace $7 ph602134 $2 czenas
650 07 $a vývoj softwaru $7 ph127838 $2 czenas
650 09 $a Apple iOS (operating system) $2 eczenas
650 09 $a mobile applications $2 eczenas
650 09 $a software development $2 eczenas
655 #7 $a příručky $7 fd133209 $2 czenas
655 #9 $a handbooks and manuals $2 eczenas
700 1# $a Herodek, Martin $7 xx0150252 $4 trl
901 $b 9788025149423 $f 1. vydání $o 20181123
910 ## $a ZLG001
1052 $a 519.68
1091 $b Pokud chcete své softwarové produkty nabízet i na mobilních zařízeních, nelze tuto početnou skupinu opomenout. Vývoj aplikací pro iOS vás rychle provede vším potřebným, abyste mohli svou aplikaci nabídnout milionům majitelů telefonů a tabletů značky Apple. Ve dvanácti kapitolách se postupně seznámíte s důležitými prvky uživatelského rozhraní, naučíte se propojit je s aplikační logikou na pozadí, pracovat s daty z externích zdrojů a plně využívat výstupy senzorů v zařízení. Naučíte se navrhnout layout aplikace, aby odpovídala designovým doporučením a uživatelé ji intuitivně ovládali, efektivně využívala dostupnou plochu displeje, získávala data z existujících webových služeb a po jejím dokončení ji umístit do aplikačního obchodu pro široký okruh potenciálních uživatelů. V příručce najdete i moderní témata jako je umělá inteligence, strojové učení nebo rozšířená realita.
996 $b 377700613221 $1 519.68 $3 3.12.2018 $4 N $5 590.00 $6 1FVT180007863 $7 N $8 A $9 7 $r 470 $s A $a 0 $h 519.68 $0 933482
Loan history
{{$parent.item.borrowDate|jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate|jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state|loc}} by user {{$parent.item.user|loc}}
Exemp. {{$parent.item.exemplar|loc}}
Odd. {{$parent.item.department|loc}}
Processing history
links="view.exportLinks" jp-show-if-empty="true" jp-single-button-overwrite-link-text="'Export'" jp-dropdown-button-text="'Export'" Permanent link