Školní kázeň v teorii a praxi

Stanislav Bendl

Dnes vráceno


Copies Bound volumes
Loading copies
Document is currently in processing No copies Document has no bound volumes
Citation
Related
All parts
Contents
Předmluva 11 1 Úvod..............................................................................15 Otázky kázně v dětské literatuře....................................................16 Společenská a dobová podmíněnost kázně..............................................21 Učitelství a „žákovství" jako riziková povolání.....................................23 Kázeň jako cíl výchovy..............................................................26 2 Kázeň jako ochrana žáků a učitelů.................................................28 Kázeň jako ochrana dítěte ve škole..................................................28 Kázeň jako ochrana učitele ve škole.................................................31 3 Vymezení a reinterpretace kázně...................................................35 Definice kázně á školní kázně.......................................................35 Soudobá interpretace kázně..........................................................36 4 Projevy školní nekázně............................................................40 5 Diagnostika (ne)kázně.............................................................42 Pozorování........................................................................ 43 Příklady a náměty pro pozorování (ne)kázně ve škole..............................44 Škálování...........................................................................47 Dotazník.......................................................................... 49 Analýza školní dokumentace .........................................................53 Projektivní techniky................................................................54 Rozhovor (interview)................................................................58 Akční výzkum......................................i.................................62 Prvky a cíle akčního výzkumu.....................................................63 Druhy akčního výzkumu.........................................................64 Možnosti aplikace akčního výzkumu.............................................65 6 Příčiny (faktory) nekázně......................................................74 Není žák jako žák aneb Princip svobodné vůle.....................................75 Kombinované faktory..............................................................76 Metoda pokusu a omylu ...........................................................76 Schéma kázeňských faktorů........................................................77 Teorie„příčin" neukázněného chování..............................................78 Obecná teorie nekázně.........................................................78 Dreikursova teorie rušivého chování...........................................80 Které faktory má učitel ve své moci?.............................................91 Vývojový moment (ne)kázně - přehled věkových zvláštností dětí a mládeže 92 Učitel jako řidič................................................................99 7 Modifikace chování (techniky založené na operantním podmiňováno 101 Principy operantního učení (behaviorální techniky) pro výchovu ve škole .........102 Techniky modifikace chování ve škole............................................102 Pravidlo vyhasínání a jeho aplikace .........................................104 Pravidlo tvarování (formování) a jeho aplikace................................107 Programy zpevňování (posilování) a jejich aplikace..........................112 Pravidlo generalizace a jeho aplikace.......................................116 Pravidlo rozlišení (diskriminace) a jeho aplikace.............................117 Pravidlo modelování (napodobováno a jeho aplikace............................118 Pravidlo přesycení (nasycenO a jeho aplikace..................................120 Systematické posilování a jeho aplikace.......................................122 Počáteční obecný postup v oblasti modifikace chování ve škole...................125 Shrnutí к technikám modifikace chování..........................................132 8 Východiska školní kázně.......................................................134 Portrét ukázněného žáka.........................................................134 Respektování potřeb dítěte a jejich harmonizace s potřebami spolužáků, požadavky školy a společnosti...................................................135 Prospěšnost kázně...............................................................135 Naplňování práv dítěte..........................................................136 Dosažitelnost kázně..................................................................136 Přirozenost nekázně ...............................................................137 9 Opatření na podporu kázně ve škole.................................................139 Co udělat předtím, než se rozhodneme přistoupit ke kázeňskému zásahu.................141 Špecifické kázeňské programy.........................................................142 Program na zlepšení kázně ve třídě...................................................144 Vlastní návrh řešení kázně ve škole..................................................147 Platforma „škola".................................................................150 Platforma „vedení školy"..........................................................160 Platforma „učitelé"...............................................................162 Platforma „žáci"..................................................................169 Postup učitele ve věcech nekázně aneb Učitel jako lékař..............................174 Učitel jako lékař.................................................................175 Postupy zaměřené na řešení konkrétních projevů školní nekázně.....................176 Obecný postup zaměřený na řešení školní nekázně...................................182 Řešení konfliktu se žákem.........................................................185 lOZávěr..............................................................................190 Literatura...........................................................................192 Summary..............................................................................198 Rejstřík.............................................................................200
Detail
MARC
Field Ind Field content
leader -----cam-a22------a-4500
1 kpw01482293
3 CZ-ZlKKF
5 20111019110426.0
7 ta
8 110308s2011 xr ||||e|p||||001|0|cze||
15 ## $a cnb002173286
20 ## $a 978-80-7387-432-2 (váz.)
40 ## $a ABA001 $b cze $d OLA001
41 0# $a cze $b eng
44 ## $a xr
72 #7 $a 37.09 $x Organizace výuky a vzdělávání $2 Konspekt $9 22
72 #7 $a 37.016 $x Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice $2 Konspekt $9 22
80 ## $a 371.5 $2 MRF
80 ## $a (075.8) $2 MRF
100 1# $a Bendl, Stanislav, $d 1965- $7 jn20000400127 $4 aut
245 10 $a Školní kázeň v teorii a praxi : $b učebnice pro studenty učitelství / $c Stanislav Bendl
250 ## $a 1. vyd.
260 ## $a Praha : $b Triton, $c 2011
300 ## $a 202 s. ; $c 21 cm
500 ## $a 500 výt.
500 ## $a Sídlo nakladatelství Triton: Praha/Kroměříž
504 ## $a Obsahuje bibliografii a rejstřík
546 ## $a Anglické resumé
653 0# $a kázeň (pedagogika)
653 0# $a školní výchova
653 0# $a základní školy
655 #7 $a učebnice vysokých škol $7 fd133772 $2 czenas
901 $b 9788073874322 $f 1. vyd. $o 20111007
910 ## $a ZLG001
984 $a Kroměříž (Česko)
1052 $a 371
1198 $c zp
1500 $2 0111018153507.0
996 $b 377700518058 $1 371 $l Ústřední knihovna $n 37 $r 4DNL naučná dospělí $e ZLG001 $3 6.10.2011 $4 N $5 299.00 $6 3111293 $7 N $9 7 $8 A $0 839814 $a 0 $s A
996 $b 377700518059 $1 371 $l Ústřední knihovna $n 0 $r 4SPV povinný výtisk MON $e ZLG001 $3 15.10.2011 $4 P $5 299.00 $6 pv185/2011 $7 N $9 7 $8 P $0 840649 $a 0 $s P
980 $f 299.00 $d 6.10.2011 $j Triton Praha 10 Vykáňská 5 100 $w 3111293 $v A $l 4DNL $1 371 $c 839814 $r 2011 $x 7 $t N $n N $b 377700518058
980 $f 299.00 $d 15.10.2011 $j Triton Praha 10 Vykáňská 5 100 $w pv185/2011 $v P $l 4SPV $1 371 $c 840649 $r 2011 $x 7 $t N $n P $b 377700518059
Loan history
{{$parent.item.lendDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state | loc}} by user {{$parent.item.user | loc}}
Item {{$parent.item.exemplar | loc}}
Dept {{$parent.item.department | loc}}
Processing history
Předchozí verze
  • {{revision.date | jpDate:'d.M.yyyy HH:mm'}}
    Aplikovat
    {{revision.content}}