Bez trestů a odměn

Aletha Solterová ; přeložila Alžběta Jamieson

Dnes vráceno


Copies Bound volumes
Loading copies
Document is currently in processing No copies Document has no bound volumes
Citation
Related
All parts
Contents
Obsah Poděkování.......................................................... 9 Vyloučení odpovědnosti ............................................ 10 Předmluva ? českému vydání......................................... 11 Předmluva ? novému vydání.......................................... 14 Úvod............................................................. 16 KAPITOLA 1: Slzy raného dětství ................................... 19 Proč děti pláčou i poté, co se naučily mluvit?.................. 19 Je prospěšnost pláče dokázána vědecky?.......................... 21 Proč děti pláčou? .............................................. 22 Co mám dělat, když mé dítě pláče?............................... 25 A co záchvaty vzteku?........................................... 28 Proč děti pláčou a vztekají se nad nepodstatnými věcmi?......... 30 Pokud výbuchy vzteku u svého dítěte akceptuji, nebude ? nim poté docházet častěji?.........................................32 Co když mé dítě dostane záchvat vzteku na veřejnosti?........... 34 Co když děti svůj pláč potlačují? .............................. 35 Jak mohu svému dítěti pomoci, aby se znovu naučilo plakat? ..... 37 Co když je pro mě těžké pláč mého dítěte přijmout? .............40 Mohu před dítětem plakat?....................................... 41 KAPITOLA 2: Strachy a obavy.........................................44 Co v dětech vyvolává strach?.....................................44 Čeho se děti bojí nejčastěji? ...................................48 Jak mám reagovat, když dá mé dítě najevo strach?................ 50 Co o překonávání strachu říkají studie?.............................. 51 Jak mohu svému dítěti pomoci strachy překonat?...................... 5? Co se strachy, jejichž původ je neznámý?............................51 Co způsobuje noční můry a noční strachy?............................60 Jak naložit se separační úzkostí objevující se po druhém roce věku?. ?2 KAPITOLA 3: Žití a učení ............................................ Sř Jaké druhy zážitků malým dětem prospívají?.......................... 6é Měly by malé děti být vystaveny násilí?...........................? : Jak dítěti odpovídat na jeho dotazy ohledně smrti?................... Jak dítěti podat informace týkající se sexuality?................... ~4 Jak minimalizovat dopad sexismu a genderových stereotypů?........... Jak doma dítěti pomoci, aby se správně učilo?..................... ^9 Jak dítěti pomoci, aby se naučilo číst?.............................83 Jaký druh školy je pro malé děti nejlepší?..........................85 Jaký má čas strávený před obrazovkou dopad na malé děti?............87 KAPITOLA 4: Hraní a předstírání......................................91 Co a jak se děti skrze hru učí? ....................................92 Jaké druhy hry jsou terapeutické?.................................... 9“ Jaký význam mají imaginární kamarádi a fantazie o superhrdinech?.... 99 A co hra, která se zdá být nesmyslná a hloupá? .....................101 Jaké druhy hraček jsou nejlepší?.................................... 1 ľ 2 Mám dítěti dovolit hrát si s hračkami připomínajícími zbraně?....... 10# Jak se můžu na hře svého dítěte užitečně podílet?...................108 Co když se během hraní s dítětem začnu nudit?....................... 11 li Jak umenšit důležitost výhry? Co s dětmi, které podvádějí?.......... 11 ? KAPITOLA 5: Konflikty a výzvy ......................................... 1 i 8 Jaký dopad mají tresty?.............................................118 A co odměny? ..................................................... 12C Odkud se problematické chování dětí bere?........................... 122 Jak problematickému chování předejít? ............................ 124 Co dělat, pokud si mé potřeby a potřeby dítěte navzájem odporují?. 126 Jak dítěti poskytnout informace potřebné ? předcházení problémům?.................................................. 130 Co s behaviorálními problémy způsobenými stresem nebo nevyhojeným traumatem?.................................... 133 Někdy dítěti v hněvu ublížím. Co proti tomu můžu udělat?.......... 138 Jak dítě přimět, aby doma pomáhalo?............................... 141 Co s problémy při ukládání ke spánku a ke zdřímnutí?.............. 143 KAPITOLA 6: Přátelé a protivníci..................................... 147 Jak dítě připravit na příchod dalšího miminka?.................... 147 Co dělat, pokud mé dítě na miminko žárlí?......................... 149 Proč mezi sourozenci dochází ke konfliktům?.................... 153 Jak zasáhnout, když se moje děti hádají nebo perou?............... 156 Jak zůstat objektivní, když se mé děti hádají či perou?........... 159 Jak mohu svému dítěti pomoci, aby se naučilo vycházet s kamarády?... 161 Jak mohu své dítě chránit před pohlavním zneužitím?............... 163 Co s dětským zkoumáním sexuality během hraní? .................... 166 Jak mohu pomoci svému nevlastnímu dítěti, aby si na mě zvyklo? ... 167 KAPITOLA 7: Stravování a neduhy................................... 172 Co dělat v případě problémů s jídlem?............................. 172 Jak zavést přístup ke stravování založený na přáních dítěte?...... 175 Co se sladkostmi?.............................................. 177 Co dělat, pokud dítě jídlo používá ? potlačení emocí? ............ 180 Jak naložit s nevhodným chováním během jídla?..................... 182 Bylo mi řečeno, že mé dítě má ADHD. Jak mu mohu pomoci?........... 184 Jak dítěti pomoci zvládat lékařské a zubařské zákroky?............ 187 Jak dítěti pomoci snášet fyzickou bolest?......................... 190 Jak dítěti pomoci během návštěvy pohotovosti?..................... 192 Jak dítěti pomoci během pobytu v nemocnici?....................... 193 Závěrem......................................................... 199 Hlavní témata v této knize...................................... 199 Naděje pro budoucnost.......................................... 201 Odkazy a další doporučená literatura.............................20? O autorce .......................................................224 Seznam tabulek...................................................227
Detail
MARC
Field Ind Field content
leader -----cam-a22------i-4500
1 kpw01826782
3 CZ-ZlKKF
5 20200113092600.9
7 ta
8 191010s2019----xr ||||e||||||000|0|cze|d
15 ## $a cnb003122211
20 ## $a 978-80-7553-723-2 $q (brožováno) : $c Kč 289.00
40 ## $a KLG001 $b cze $e rda
41 1# $a cze $h eng
44 ## $a xr
72 #7 $a 37 $x Výchova a vzdělávání $2 Konspekt $9 22
80 ## $a 37.03-053.2 $2 MRF
80 ## $a 173.5/.7 $2 MRF
80 ## $a 173.5-055.52 $2 MRF
80 ## $a 159.922.7 $2 MRF
80 ## $a (0.062) $2 MRF
100 1# $a Solter, Aletha Jauch, $d 1945- $7 xx0182627 $4 aut
240 10 $a Cooperative and connected. $l Česky
245 10 $a Bez trestů a odměn : / $c Aletha Solterová ; přeložila Alžběta Jamieson
250 ## $a 1. vydání
264 #1 $a V Praze : $b Stanislav Juhaňák - TRITON, $c 2019
300 ## $a 228 stran ; $c 20 cm
336 ## $a text $b txt $2 rdacontent
337 ## $a bez média $b n $2 rdamedia
338 ## $a svazek $b nc $2 rdacarrier
500 ## $a Přeloženo z angličtiny
500 ## $a Sídlo nakladatelství Triton: Praha/Kroměříž
504 ## $a Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
520 2# $a Kniha švýcarsko-americké psycholožky, zakladatelky tzv. vědomého rodičovství přináší pohled na výchovu dětí různého věku ze všech důležitých úhlů pohledu. $b Dnešní rodičovství prochází revoluční proměnou. Ač naše doba samu sebe často prezentuje jako epochu krize nebo dokonce zániku rodinného života, Aletha Solterová přináší opačné, mnohem optimističtější poselství: Vztahy mezi partnery i mezi rodiči a dětmi v sobě skrývají jedinečný potenciál osobní a společenské obnovy. Je důležité pochopit, co je podstatou lásky a rodinných vztahů, začít to podle svých možností na-plňovat a přitom si všímat nejen dětí, nýbrž i sebe samých. Současná generace rodičů je privilegovaná v tom, že má poprvé v historii pro úspěšnou výchovu k dispozici nejen svou intuici, ale také informace z výzkumů přesvědčivě dokazujících, co je pro utváření osobnosti člověka podpůrné a posilující, a co naopak znevýhodňující. Lze proto otevřeně hovořit i o tom, jak velké ohrožení představují škodlivé stereotypy, nezhojená zranění a rigidní vnitřní obrany. Mezigenerační přenos tak už nemusí být vnímán jako břemeno, nýbrž jako významná možná vnitřní posila. (nakladatelská anotace)
650 07 $a výchova dítěte $7 ph127420 $2 czenas
650 07 $a rodiče a děti $7 ph116053 $2 czenas
650 07 $a rodičovství $7 ph138908 $2 czenas
650 07 $a psychologie dítěte $7 ph117256 $2 czenas
655 #7 $a populárně-naučné publikace $7 fd131864 $2 czenas
700 1# $a Jamieson, Alžběta $7 pna2014809782 $4 trl
910 ## $a ZLG001
984 $a Kroměříž (Česko)
998 $a 008299359
1052 $a 159.9
1198 $c zp
996 $b 377700624452 $1 159.9 $l Ústřední knihovna $n 0 $r 4SPV povinný výtisk MON $e ZLG001 $3 29.10.2019 $4 P $5 289.00 $6 PV220/2019 $7 N $9 7 $8 P $0 944712 $a 0 $s P
996 $b 377700626589 $1 159.9 $l Knihovna Jižní Svahy $n 0 $r 03 Jižní Svahy - obvodní kniho $e ZLG001 $3 9.12.2019 $4 N $5 289.00 $6 1959005573 $7 N $9 7 $8 A $0 946849 $a 0 $s A
996 $b 377700626590 $1 159.9 $l Ústřední knihovna $n 4 $r 4DNL naučná dospělí $e ZLG001 $3 9.12.2019 $4 N $5 289.00 $6 1959005573 $7 N $9 7 $8 A $0 946850 $a 0 $s A
980 $f 289.00 $d 29.10.2019 $j Triton $w PV220/2019 $v P $l 4SPV $1 159.9 $c 944712 $r 2019 $x 7 $t N $n P $b 377700624452
980 $f 289.00 $d 9.12.2019 $j EUROMEDIA GROUP, k.s. $w 1959005573 $v A $l 03 $1 159.9 $c 946849 $r 2019 $x 7 $t N $n N $b 377700626589
980 $f 289.00 $d 9.12.2019 $j EUROMEDIA GROUP, k.s. $w 1959005573 $v A $l 4DNL $1 159.9 $c 946850 $r 2019 $x 7 $t N $n N $b 377700626590
Loan history
{{$parent.item.borrowDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state | loc}} by user {{$parent.item.user | loc}}
Item {{$parent.item.exemplar | loc}}
Dept {{$parent.item.department | loc}}
Processing history
Permanent link