Kulturní zboží jako dar
nákupní chování na trzích kulturních produktů 2018
Radim Bačuvčík
Loading copies
Document is currently in processing
No copies
Document has no bound volumes
OBSAH
ÚVOD..................................................................5
METODOLOGICKÁ POZNÁMKA................................................6
1 KNIHY, HUDBA A FILMY JAKO PRODUKT...................................7
1.1 Trh se zvukovými nahrávkami.....................................7
1.1 Trh s knihami..................................................10
1.2 Poptávková strana trhu s knihami...............................14
1.2.1 Čtení knih.................................................15
1.2.2 Nabývání knih..............................................17
2 KNIHY, HUDEBNÍ A FILMOVÉ NOSIČE JAKO DAR : KVALITATIVNÍ VÝZKUM .. 20
2.1 Cíl výzkumu....................................................20
2.2 Metoda realizace výzkumu.......................................20
2.3 Charakteristika výběrového souboru.............................21
2.4 Způsob vyhodnocení výzkumu.....................................22
3 VNÍMÁNÍ KNIH, HUDEBNÍCH A FILMOVÝCH NOSIČŮ JAKO DARU...............23
3.1 Výběr daru.....................................................24
3.1.1 Kvalita a hodnota daru.....................................24
3.1.2 Vhodnost daru..............................................25
3.1.3 Praktičnost daru...........................................27
3.1.4 Pozice daru................................................28
3.1.5 Přidaná hodnota............................................29
3.1.6 Časové hledisko............................................30
3.1.7 Trvanlivost daru...........................................31
3.2 Dárce a obdarovaný.............................................33
3.2.1 Osobní dar.................................................33
3.2.2 Náročnost výbčru...........................................34
3.2.3 Vztah dárce a obdarovaného.................................36
3.2.4 Sdílení....................................................38
3.2.5 „Poptávka“ obdarovaného....................................39
3.3 Důvody darování................................................40
3.3.1 Benefity obdarovaného......................................40
3.3.2 Sbčratelství...............................................42
3.3.3 Podpora tvůrců.............................................43
3.3.4 Tradice....................................................44
3.3.5 Příležitost................................................45
3.4 Dárce a obdarovaný...........................................45
3.4.1 Co.......................................................46
3.4.2 Komu.....................................................47
3.4.3 Finanční hledisko........................................49
3.4.4 Alternativy..............................................50
3.4.5 Vztah produktů...........................................53
3.4.6 Změny....................................................55
3.5 Negativní vztah..............................................57
4 KNIHY, HUDEBNÍ A FILMOVÉ NAHRÁVKY JAKO DAR : KVANTITATIVNÍ
VÝZKUM.............................................................59
4.1 Cíl výzkumu..................................................59
4.2 Metoda realizace výzkumu a jeho vyhodnocení..................59
4.3 Složení základního a výběrového souboru podle pohlaví, věku a vzdělání 60
4.4 Další charakteristiky výběrového souboru.....................63
4.5 Způsob vyhodnocení výzkumu...................................64
5 NÁKUP A UŽÍVÁNÍ KULTURNÍCH PRODUKTŮ..............................66
5.1 Celkové výsledky.............................................66
5.2 Souvislost jednotlivých aktivit..............................74
5.3 Segmentace podle pohlaví.....................................95
5.4 Segmentace podle věku.......................................100
5.5 Segmentace podle vzdělání...................................107
5.6 Segmentace podle velikosti sídla............................111
6 HLAVNÍ ZJIŠTĚNÍ A DISKUSE.......................................115
ZÁVĚR.............................................................124
ABSTRAKT A KLÍČOVÁ SLOVA..........................................125
ABSTRACT AND KEY WORDS............................................126
SOUPIS ZDROJŮ.....................................................127
SEZNAM ZKRATEK....................................................132
SEZNAM TABULEK A SCHÉMAT..........................................133
REJSTŘÍK..........................................................135
PŘÍLOHY...........................................................138
Field | Ind | Field content |
leader | -----nam-a22------i-4500 | |
1 | kpw01910615 | |
3 | CZ-ZlKKF | |
5 | 20220128091353.9 | |
7 | ta | |
8 | 190122s2018----xr a|||f||||||001|0|cze|| | |
15 | ## | $a cnb003071955 |
20 | ## | $a 978-80-87500-98-9 $q (brožováno) |
35 | ## | $a (OCoLC)1111952046 |
40 | ## | $a ABA001 $b cze $d OLA001 $e rda |
41 | 0# | $a cze $b cze $b eng |
43 | ## | $a e-xr--- |
44 | ## | $a xr |
72 | #7 | $a 366 $x Ochrana spotřebitele. Chování spotřebitele $2 Konspekt $9 18 |
80 | ## | $a 08/09 $2 MRF |
80 | ## | $a 78 $2 MRF |
80 | ## | $a 791.2 $2 MRF |
80 | ## | $a 395.83 $2 MRF |
80 | ## | $a 366.1 $2 MRF |
80 | ## | $a (437.3) $2 MRF |
80 | ## | $a (048.8) $2 MRF |
100 | 1# | $a Bačuvčík, Radim, $d 1975- $7 mzk2005306721 $4 aut |
245 | 10 | $a Kulturní zboží jako dar : $b nákupní chování na trzích kulturních produktů 2018 / $c Radim Bačuvčík |
246 | 30 | $a Nákupní chování na trzích kulturních produktů 2018 |
250 | ## | $a 1. vydání |
264 | #1 | $a Zlín : $b Radim Bačuvčík - VeRBuM, $c 2018 |
300 | ## | $a 144 stran : $b ilustrace ; $c 21 cm |
336 | ## | $a text $b txt $2 rdacontent |
337 | ## | $a bez média $b n $2 rdamedia |
338 | ## | $a svazek $b nc $2 rdacarrier |
504 | ## | $a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík |
520 | 2# | $a Tato monografie nabízí obraz vztahu lidí k vybraným typům kulturních produktů – knihám a nahrávkám hudby a filmů, zejména z hlediska toho, zda a jak je používají jako dar pro druhé lidi. Tento obraz byl načrtnut pomocí kombinace závěrů kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Kvalitativní výzkum nabídl pohled na otázku, jak lidé vnímají benefity tištěných knih a nosičů s hudbou a filmy, pokud jsou použity jako dary. Kvantitativní výzkum se zabýval nákupním chováním na trzích s tištěnými a elektronickými knihami, filmy na nosičích, nosiči s vážnou a populární hudbou a hudbou v elektronickém formátu. Monografie představuje šestou část hlubší sondy do postojů veřejnosti k jednotlivým oblastem kulturního života. Předchozí části se týkaly divadla, filmu, muzeí a galerií, knih a čtení, hudby a víry, církevního a náboženského života. Tato sonda je zároveň součástí autorova dlouhodobého výzkumu nákupního chování na trzích kulturních produktů, který se ve výzkumné rovině postupně zabývá vztahy mezi poptávkovou stranou jednotlivých trhů kulturních produktů i podrobnou deskripcí stavu a vývoje preferencí při nákupním chování obyvatel České republiky na těchto trzích. |
546 | ## | $a České a anglické resumé |
650 | 07 | $a knihy $7 ph114930 $2 czenas |
650 | 07 | $a hudba $7 ph114719 $2 czenas |
650 | 07 | $a filmy $7 ph120215 $2 czenas |
650 | 07 | $a dary $7 ph135358 $2 czenas |
650 | 07 | $a spotřebitelské chování $7 ph125966 $2 czenas |
651 | #7 | $a Česko $7 ge128065 $2 czenas |
655 | #7 | $a monografie $7 fd132842 $2 czenas |
910 | ## | $a ZLG001 |
928 | 9# | $a VeRBuM |
984 | $a Zlín (Česko) | |
998 | $a 008195813 | |
1052 | $a 7 | |
1198 | $c ra | |
1198 | $c za | |
1198 | $c rp | |
1198 | $c zp |
{{$parent.item.lendDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state | loc}} by user {{$parent.item.user | loc}}
Item {{$parent.item.exemplar | loc}}
Dept {{$parent.item.department | loc}}