Metodická příručka pro studenty UTB, aneb, Máme spolužáka se specifickými potřebami
Magdalena Hanková, Jana Kasáčková
Loading copies
Document is currently in processing
No copies
Document has no bound volumes
Obsah
1/ INKLUZE NA VYSOKÉ ŠKOLE: SOUČASNÝ TREND NEBO ILUZE? 8
1.1 Inkluze jako východisko k vyrovnání příležitostí studentů se specifickými potřebami v terciárním vzdělávání 8
1.2 Student se specifickými potřebami jako aktér terciárního vzdělávání 11
1.3 Antidiskriminační dokumenty a opatření podporující studium studentů se specifickými potřebami na vysoké škole 12
1.4 Centrum pro studenty se specifickými potřebami na UTB ve Zlíně 17
2/ STUDENTI S TĚLESNÝM POSTIŽENÍM A CHRONICKÝM SOMATICKÝM ONEMOCNĚNÍM
NA VYSOKÉ ŠKOLE 24
2.1 Slovníček pojmů - úvodní vhled do somatopedické terminologie 24
2.2 Klasifikace a charakteristika vybraných tělesných postižení 26
2.3 Klasifikace a charakteristika chronických somatických onemocnění 29
2.4 Sociálně-psychologické aspekty tělesného postižení a chronického somatického onemocnění 32
2.5 Komunikace se studenty s tělesným postižením aneb O vše, co nezvládnu, si řeknu 35
2.6 Bariéry jako součást života aneb V hlavní roli kompenzační pomůcky 39
2.7 Bariéry jakou součást života aneb Systémová podpora vysoké školy 44
3/ STUDENTI SE ZRAKOVÝM POSTIŽENÍM NA VYSOKÉ ŠKOLE 52
3.1 Slovníček pojmů - úvodní vhled do tyflopedické terminologie 52
3.2 Klasifikace a charakteristika nejčastějších zrakových vad a poruch 54
3.3 Sociálně-psychologické aspekty zrakového postižení 57
3.4 Komunikace se studenty se zrakovým postižením aneb Nevidím, ale mluvím 61
3.5 Bariéry jako součást života aneb Kompenzační pomůcky 69
3.6 Bariéry jako součást života aneb Systémová podpora vysoké školy 70
4/ STUDENTI SE SLUCHOVÝM POSTIŽENÍM NA VYSOKÉ ŠKOLE 78
4.1 Slovníček pojmů - úvodní vhled do surdopedické terminologie 78
4.2 Klasifikace a charakteristika nejčastějších sluchových vad a poruch 80
4.3 Sociálně-psychologické aspekty sluchového postižení aneb Osobnost studentů se sluchovým postižením 82
4.4 Zásady komunikace se studenty se sluchovým postižením aneb Naslouchejme očima 85
4.5 Bariéry jako součást života aneb Kompenzační pomůcky a systémová podpora vysoké školy 91
5/ STUDENTI SE SPECIFICKÝMI PORUCHAMI UČENÍ NA VYSOKÉ ŠKOLE 99
5.1 Vymezení základních východisek a pojmů ve vztahu ke specifickým poruchám učení 100
5.2 Vymezení základních východisek a pojmů ve vztahu ? ADH D 104
5.3 Sociálně-psychologické aspekty SPU a ADHD 106
5.4 Zásady komunikace se studenty se specifickými poruchami učení a ADHD 108
5.5 Narušená komunikační schopnost (NKS) 109
5.6 Bariéry jako součást života aneb Systémová podpora vysoké školy 112
6/ STUDENTI S PSYCHICKÝM ONEMOCNĚNÍM A STUDENTI S PORUCHOU AUTISTICKÉHO SPEKTRA
NA VYSOKÉ ŠKOLE 118
6.1 Nejčastější psychická onemocnění 119
6.1.1 Mýty a fakta o psychickém onemocnění 126
6.1.2 Zásady komunikace se studenty s psychickým onemocněním 128
6.2 Poruchy autistického spektra (Aspergerův syndrom) 130
6.2.1 Mýty a fakta u osob s PAS 131
6.2.2 Komunikace se studentem s poruchou autistického spektra 132
6.3 Bariéry jako součást života aneb Systémová podpora vysoké školy 132
7
Field | Ind | Field content |
leader | -----nam a22------i-4500 | |
1 | kpw01896111 | |
3 | CZ-ZlKKF | |
5 | 20210118101345.5 | |
7 | ta | |
8 | 200917s2020----xr a|||e|f||||000|0|cze|| | |
15 | ## | $a cnb003254201 |
20 | ## | $a 978-80-7454-895-6 $q (brožováno) |
35 | ## | $a (OCoLC)1204253880 |
40 | ## | $a BOA001 $b cze $d ABA001 $e rda |
41 | 0# | $a cze |
43 | ## | $a e-xr--- $b e-xr-zl $2 czenas |
44 | ## | $a xr |
72 | #7 | $a 378 $x Vysoké školy $2 Konspekt $9 22 |
80 | ## | $a 378.4 $2 MRF |
80 | ## | $a 378.011.3-052 $2 MRF |
80 | ## | $a 316.344.6-056.26/.3 $2 MRF |
80 | ## | $a 376.04 $2 MRF |
80 | ## | $a 376.048 $2 MRF |
80 | ## | $a (437.323) $2 MRF |
80 | ## | $a (072) $2 MRF |
100 | 1# | $a Hanková, Magdalena, $d 1990- $7 ola2017941686 $4 aut |
245 | 10 | $a Metodická příručka pro studenty UTB, aneb, Máme spolužáka se specifickými potřebami / $c Magdalena Hanková, Jana Kasáčková |
246 | 30 | $a Máme spolužáka se specifickými potřebami |
250 | ## | $a Vydání: první |
264 | #1 | $a Ve Zlíně : $b Univerzita Tomáše Bati, $c 2020 |
300 | ## | $a 139 stran : $b ilustrace ; $c 16 x 24 cm |
336 | ## | $a text $b txt $2 rdacontent |
337 | ## | $a bez média $b n $2 rdamedia |
338 | ## | $a svazek $b nc $2 rdacarrier |
500 | ## | $a Na obálce označení: 1 |
504 | ## | $a Obsahuje bibliografie |
520 | 2# | $a Publikace informuje studenty UTB jak vycházet s hendikepovanými spolužáky a jak s nimi spolupracovat. |
610 | 27 | $a Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně $7 xx0011099 $2 czenas |
650 | 07 | $a univerzity $7 ph126937 $2 czenas |
650 | 07 | $a vysokoškolští studenti $7 ph127281 $2 czenas |
650 | 07 | $a osoby se specifickými potřebami $7 ph807212 $2 czenas |
650 | 07 | $a speciální vzdělávací potřeby $7 ph754025 $2 czenas |
650 | 07 | $a speciální poradenství $7 ph125897 $2 czenas |
651 | #7 | $a Zlín (Česko) $7 ge128609 $2 czenas |
651 | #7 | $a Zlín (Česko : oblast) $7 ge131454 $2 czenas |
651 | #7 | $a Zlínský kraj (Česko : 2000-) $7 ge134376 $2 czenas |
653 | 0# | $a školy regionu Zlínský kraj |
655 | #7 | $a metodické příručky $7 fd132826 $2 czenas |
700 | 1# | $a Kasáčková, Jana $4 aut |
910 | ## | $a ZLG001 |
984 | $a Zlín (Česko) | |
998 | $a 008905045 | |
1052 | $a 378 | |
1198 | $c rv | |
1198 | $c zv | |
1198 | $c ra | |
1198 | $c za | |
1198 | $c rp | |
1198 | $c zp | |
996 | $b 377700638348 $1 378 $l Ústřední knihovna $n 0 $r 4SSR regionální příruční knihovna MON $e ZLG001 $3 30.12.2020 $4 P $5 100.00 $6 PV125/2020 $7 N $9 7 $8 P $0 958608 $a 0 $s P | |
980 | $f 100.00 $d 30.12.2020 $j Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně $w PV125/2020 $v P $l 4SSR $1 378 $c 958608 $r 2020 $x 7 $t N $n P $b 377700638348 |
{{$parent.item.borrowDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state | loc}} by user {{$parent.item.user | loc}}
Item {{$parent.item.exemplar | loc}}
Dept {{$parent.item.department | loc}}