Loading copies
Document is currently in processing
No copies
Document has no bound volumes
Radim Bačuvčík: Marketing neziskového sektoru
OBSAH
PŘEDMLUVA 7
1. MARKETING V NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍCH
A SOCIÁLNÍ MARKETING 9
1.1 Čím je a čím není marketing 9
1.1.1 Různé pohledy na obsah pojmu marketing
. 11
1.1.2 Marketingové řízení...........................................12
1.1.3 Marketing a marketingová komunikace...........................13
1.1.4 Společenská koncepce marketingu ..............................14
1.1.5 Marketing jako vědní obor.................................... 15
1.2 Marketing v neziskových organizacích 16
1.2.1 Potřeba a překážky zavádění marketingového řízení.............17
1.2.2 Management a leadership v neziskových organizacích............19
1.2.3 Marketing v životě neziskových organizací ....................20
1.2.4 Role marketingu v neziskových organizacích —..................21
1.2.5 Formální postavení marketingu v neziskové organizaci..........22
1.2.6 Nekomerční produkt a jeho povaha .............................22
1.2.7 Propagace nekomerčního produktu...............................24
1.3 Sociální marketing.............................................. 25
1.3.1 Definice sociálního marketingu............................... 27
1.3.2 Cíle sociálního marketingu....................................27
1.3.3 Oblasti realizace sociálních marketingových kampaní...........29
1.3.4 Rysy a produkt sociálních marketingových kampaní..............30
1.3.5 Etické aspekty sociálního marketingu....—.....................33
1.3.6 Časová otázka a hodnocení efektivity sociálního marketingu....35
2. ORGANIZACE NEZISKOVÉHO SEKTORU 36
2.1 Pojem neziskovosti...............................................36
2.2 Neziskový sektor jako segment národního hospodářství.............37
2.2.1 Charakteristika nestátních neziskových organizací............. 39
2.2.2 Terminologie neziskového sektoru..............................40
2.2.3 Teorie neziskového sektoru................................... 41
2.3 Neziskový sektor jako projev občanské společnosti ...........45
2.4 Typologie neziskových organizací 48
2.4.1 Obory působnosti neziskových organizací.......................49
2.5 Právní formy neziskových organizací ............................ 50
2.5.1 Soukromoprávní neziskové organizace......................... 50
2.5.2 Veřejnoprávní neziskové organizace........................... 54
2.6 Vývojové kořeny neziskového sektoru v českých zemích 56
2.7 Neziskový sektor v Evropě a ve světě ............................58
2.7.1 Mezinárodní neziskové organizace a jejich sítě................601
3. MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ 63
3.1 Mikroprostředí............................................... 63
3.1.1 Vnitřní mikroprostředí.....................................63
3.1.2 Vnější mikroprostředí.................................... 64
3.2 Makroprostředí 70
3.3 Zákazníci neziskových organizací_____________________________ 73
4. SPECIFIKA MARKETINGOVÉHO PROCESU
V NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍCH 77
4.1 Vize, poslání, strategie a marketingové plánování 78
4.2 Marketingový informační systém ................... 80
4.2.1 Marketingový výzkum v neziskových organizacích.............82
4.3 Marketingový audit 84
4.4 Marketingový mix u nekomerčních produktů_____________________ 85
4.4.1 Produkt, zákaznická a společenská hodnota.................. 85
4.4.2 Cena, zákaznické a společenské náklady.....................86
4.4.3 Místo, distribuce a pohodlí................................87
4.4.4 Propagace a komunikace....................................87
4.4.5 Rozšířený marketingový mix v nekomerčním marketingu ......88
4.5 Marketingová kontrola 90
5. PUBLIC RELATIONS - KOMUNIKACE S VEŘEJNOSTÍ
V NEZISKOVÉM SEKTORU 92
5.1 Formy PR v neziskových organizacích a jejich cílové skupiny...92
5.2 Cíle a obsah PR sdělení..................................... 94
5.3 Základní prostředky PR neziskových organizací................ 96
5.4 Fobbing 101
5.5 Komunikace s médii 102
5.6 Krizová komunikace 104
6. FUNDRAISING - KOMUNIKACE S DÁRCI 108
6.1 Individuální dárcovství. 109
6.1.1 Formy individuálního dárcovství.......................... 109
6.1.2 Motivace к individuálnímu dárcovství...................... 111
6.1.3 Komunikace s individuálními dárci —........................ 113
6.2 Firemní dárcovství......................................... 113
6.2.1 Formy firemního dárcovství................................ 114
6.2.2 Sponzoring jako prvek komunikace komerčních firem......... 116
6.2.3 Motivace firemních dárců................................. 117
6.2.4 Komunikace s firemními dárci..............................118
6.3 Nadace a nadační fondy.................................... 120
6.3.1 Formy podpory nadací......................................121
6.3.2 Vznik nadací a motivace podpory ......................... 122
6.3.3 Komunikace s nadacemi ................................... 123
6.3.4 Žádost o grant........................................... 124Radim Bačuvčík: Marketing: neziskového sektoru
6.4 Veřejná správa (státní správa a místní samospráva).......
6.4.1 Formy podpory......................................—
6.4.2 Motivace podpory z veřejných rozpočtů ...............
6.4.3 Komunikace s orgány veřejné správy...................
6.5 Dobrovolníci
6.5.1 Formy dobrovolné práce................................
6.5.2 Motivace к dobrovolné práci..........................
6.5.3 Komunikace s dobrovolníky.............................
7. SPECIFIKA MARKETINGU V JEDNOTLIVÝCH OBORECH
PŮSOBNOSTI NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ
7.1 Kultura
7.1.1 Hra na vypálení Lidie.................................
7.2 Sport_________________________________________________
7.2.1 Družstvo fanoušků Bohemians...........................
7.3 Vzdělávání a výzkum
7.3.1 Studenti propagují svou univerzitu ...................
7.4 Zdravotnictví ....................
7.4.1 Direct mailing organizace Mamma HELP
-
7.5 Sociální služby.......................................
7.5.1 Tříkrálová sbírka ....................................
7.6 Ekologie..............................................
7.6.1 Rychlostní silnice R52 Brno - Vídeň...................
7.7 Komunitní a společenský rozvoj
7.7.1 Regionální značky.....................................
7.8 Politika, prosazování práv a zájmů ...
7.8.1 M.O.R. na radnici ve Zlíně......... .... ....... .....
7.9 Filantropie
7.9.1 Daruj správně.cz......................................
7.10 Mezinárodní aktivity...................................
7.10.1 Skutečný dárek.cz ...................................
7.11 Náboženství.........................
7.11.1 Návštěva papeže Benedikta XVI. v ČR
-
7.12 Práce..................................................
7.12.1 Děkujeme, odcházíme..................................
7.13 Ostatní a smíšené............... ...................
BIBLIOGRAFICKÝ ZÁZNAM
126
126
127
127
128
129
130
131
133
133
136
138
140
142
144
146
148
150
153
155
157
161
163
164
166
168
170
171
174
175
177
179
181
184
185
Field | Ind | Field content |
leader | -----cam-a22------a-4500 | |
1 | kpw01479121 | |
3 | CZ-ZlKKF | |
5 | 20200117202001.9 | |
7 | ta | |
8 | 110222s2011 xr ||||e||||||000|0|cze|| | |
15 | ## | $a cnb002167873 |
20 | ## | $a 978-80-87500-01-9 (brož.) |
35 | ## | $a (OCoLC)724297528 |
40 | ## | $a ABA001 $b cze |
41 | 0# | $a cze |
44 | ## | $a xr |
72 | #7 | $a 658 $x Řízení a správa podniku $2 Konspekt $9 4 |
80 | ## | $a 334.012.46 $2 MRF |
80 | ## | $a 658.8 $2 MRF |
80 | ## | $a 658.8:364 $2 MRF |
80 | ## | $a 658.8:316.77 $2 MRF |
80 | ## | $a (048.8) $2 MRF |
100 | 1# | $a Bačuvčík, Radim, $d 1975- $7 mzk2005306721 $4 aut |
245 | 10 | $a Marketing neziskových organizací / $c Radim Bačuvčík |
250 | ## | $a 1. vyd. |
260 | ## | $a Zlín : $b VeRBuM, $c 2011 |
300 | ## | $a 190 s. ; $c 23 cm |
500 | ## | $a 500 výt. |
504 | ## | $a Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy |
653 | 0# | $a podnikový management |
653 | 0# | $a řízení neziskových organizací |
653 | 0# | $a neziskové organizace |
655 | #7 | $a monografie $7 fd132842 $2 czenas |
856 | 41 | $y Obsah $u http://toc.nkp.cz/NKC/201104/contents/nkc20112167873_1.pdf |
901 | $b 9788087500019 $f 1. vyd. $o 20110318 | |
910 | ## | $a ZLG001 |
984 | $a Zlín (Česko) | |
1052 | $a 061.2 | |
1198 | $c ra | |
1198 | $c za | |
1198 | $c rp | |
1198 | $c zp | |
1500 | $2 0110426133354.0 | |
996 | $b 377700514671 $1 061.2 $l Ústřední knihovna $n 1 $r 4SPV povinný výtisk MON $e ZLG001 $3 28.6.2011 $4 P $5 190.00 $6 pv130/2011 $7 N $9 7 $8 P $0 836217 $a 0 $s P | |
996 | $b 377700516533 $1 061.2 $l Ústřední knihovna $n 24 $r 4DNL naučná dospělí $e ZLG001 $3 13.7.2011 $4 N $5 150.00 $6 11-025 $7 N $9 7 $8 A $0 836439 $a 0 $s A | |
980 | $f 190.00 $d 28.6.2011 $j Radim Bačuvčík - VeRBuM Přehra $w pv130/2011 $v P $l 4SPV $1 061.2 $c 836217 $r 2011 $x 7 $t N $n P $b 377700514671 | |
980 | $f 150.00 $d 13.7.2011 $j Radim Bačuvčík - VeRBuM Přehra $w 11-025 $v A $l 4DNL $1 061.2 $c 836439 $r 2011 $x 7 $t N $n N $b 377700516533 |
{{$parent.item.lendDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state | loc}} by user {{$parent.item.user | loc}}
Item {{$parent.item.exemplar | loc}}
Dept {{$parent.item.department | loc}}
-
{{revision.date | jpDate:'d.M.yyyy HH:mm'}}
Aplikovat {{revision.content}}