Tomáš Baťa a baťovské školství

Karel Kostka

Dnes vráceno


Copies Bound volumes
Loading copies
Document is currently in processing No copies Document has no bound volumes
Citation
Related
All parts
Contents
Obsah Slovo autora 13 Casti Úvod 21 1 Filosofie pragmatismu a pragmatická pedagogika 30 1.1 Kořeny filosofie pragmatismu 30 1.2 Empirický a racionální přístup ke zkoumání reality 32 1.3 Vymezení pojmu pragmatismus 41 1.4 Vymezení pojmu pragmatická pedagogika 42 2 Geneze vývoje školství v Rakousku-Uhersku, v Československu a na Zlínsku 49 2.1 Vývoj školství od tzv. tereziánské reformy 50 2.2 Experimentování a pokusnictví jako předchůdce i zdroj modernější pedagogiky v Čechách a na Moravě 56 3 Představitelé pragmatické pedagogiky 68 3.1 John Dewey 68 3.2 Václav Příhoda 72 3.3 Stanislav Vrána 79 3.4 Vladimír Konvička 83 4 Filosofie reforem a vznik pokusných škol 85 4.1 Rámec školské reformy v Československu v meziválečné době 86 4.2 Dobový pohled na vývoj Zlínska v kontextu školství, rozvoje regionu a firmy Baťa 95 4.3 Vznik Baťovy školy práce a pragmatický přístup Tomáše Bati ? výchově a vzdělávání 103 4.4 Tomáš Baťa a jeho finanční i mocenskě nástroje ? ovlivňování školství na Zlínsku 118 4.5 Řád, usilovnost, seberozvoj, disciplína, vůdcovství, zodpovědnost i sociální vymoženosti jako principy tzv. batismu 122 4.6 Reforma vzdělání jako součást Baťova sociálního konceptu 127 5 Analýza činnosti vybraných škol na Zlínsku v kontextu pragmatismu a pragmatické pedagogiky 132 5.1 Sociální reforma jako jeden z cílů pragmatické pedagogiky 132 5.2 Baťovo školství jako účelný systém postavený na zásadách samostatnosti, aktivity a tvořivosti 141 6 Pospolitost a budování tzv. společenské školy 153 6.1 Koncept občanské vzájemnosti 154 6.2 Komunita a pospolitost jako vůdčí myšlenka pragmatické pedagogiky 170 7 Ohlas zlínského pokusného školství 183 7.1 Masarykova pokusná diferencovaná měšťanská škola jako pedagogická laboratoř i nositelka nových přístupů ke vzdělávání 183 7.2 Sledování výsledků učení i výchovy z vnějšího prostředí 186 8 Podpora vzájemnosti a pospolitost 191 8.1 Společenství jako hlavní vůdčí myšlenka pragmatické pedagogiky a podpora vzájemnosti 191 8.2 Činná škola, problémové metody a individualizace, výuka vycházející z požadavků praxe a každodenního života jako druhá vůdčí myšlenka pragmatické pedagogiky 202 8.3 Posun od problémové metody ? projektovému vyučování 220 9 Pokusné a Baťovo školství a kritické názory na pragmatickou pedagogiku ve zlínském školství 225 Shrnutí části I. 234 Část II. Životopisná data některých osobností uvedených v knize a spojených s pragmatismem či pedagogikou první poloviny 20. století 241 Karel Čapek (1890-1938) 241 Otokar Chlup (1875-1965) 242 Jan Uher (1891-1942) 244 Část III. Tomáš Baťa (1876-1933) 246 Tisky, časopisy, kroniky, zápisy, foto, výroční zprávy 305 Autor knihy PaedDr. Karel Kostka, MBA, Ph.D. 309
Detail
MARC
Field Ind Field content
leader -----cam-a22------i-4500
1 kpw01758357
3 CZ-ZlKKF
5 20210608110822.3
7 ta
8 180412s2018----xr ach|e||||||000|0dcze||
15 ## $a cnb002991419
20 ## $a 978-80-7543-663-4 $q (vázáno)
40 ## $a ABA001 $b cze $e rda
41 0# $a cze
43 ## $a e-xr--- $b e-xr-zl $2 czenas
44 ## $a xr
45 ## $a x2x3
72 #7 $a 37.09 $x Organizace výuky a vzdělávání $2 Konspekt $9 22
80 ## $a 658.114-051 $2 MRF
80 ## $a 334.716 $2 MRF
80 ## $a 37.091(091) $2 MRF
80 ## $a 37.01(091) $2 MRF
80 ## $a 37.091:061 $2 MRF
80 ## $a 37.018.58 $2 MRF
80 ## $a 37.013-028.79 $2 MRF
80 ## $a 165.741 $2 MRF
80 ## $a 005.56 $2 MRF
80 ## $a (437.323) $2 MRF
80 ## $a (0:82-96) $2 MRF
100 1# $a Kostka, Karel, $d 1960- $7 jo2006362253 $4 aut
245 10 $a Tomáš Baťa a baťovské školství / $c Karel Kostka
250 ## $a Vydání první
264 #1 $a Frýdek-Místek : $b Alpress, $c 2018
300 ## $a 312 stran : $b ilustrace, portréty, faksimile ; $c 21 cm
336 ## $a text $b txt $2 rdacontent
337 ## $a bez média $b n $2 rdamedia
338 ## $a svazek $b nc $2 rdacarrier
504 ## $a Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
520 2# $a Tomáš Baťa je chápán jako světový fenomén a příklad podnikatelského úspěchu. Méně se ovšem ví, že pod jeho přímým vlivem se rozvíjelo ve Zlíně i školství, ve kterém byly uplatňovány principy americké pragmatické pedagogiky, a toto odvětví se tak stalo přímou součástí budování amerického snu v moravské kotlině".
600 17 $a Baťa, Tomáš, $d 1876-1932 $7 jk01011102 $2 czenas
610 27 $a Baťovy závody $7 ko2002101658 $2 czenas
648 #7 $a 19.-20. století $7 ch757015 $2 czenas
648 #4 $a 1922-1939
648 #7 $a 20. století $7 ch460558 $2 czenas
650 07 $a podnikatelé $7 ph124163 $2 czenas
650 07 $a průmyslové podniky $7 ph115931 $2 czenas
650 07 $a dějiny školství $7 ph536908 $2 czenas
650 07 $a dějiny pedagogiky $7 ph198686 $2 czenas
650 07 $a vzdělávací instituce $7 ph127307 $2 czenas
650 07 $a experimentální školy $7 ph114519 $2 czenas
650 07 $a reformní pedagogika $7 ph125065 $2 czenas
650 07 $a pragmatismus $7 ph124544 $2 czenas
650 07 $a participativní management $7 ph191874 $2 czenas
650 09 $a businessmen $2 eczenas
650 09 $a industrial enterprises $2 eczenas
650 09 $a history of education $2 eczenas
650 09 $a history of educational science $2 eczenas
650 09 $a educational institutions $2 eczenas
650 09 $a experimental schools $2 eczenas
650 09 $a reform education $2 eczenas
650 09 $a pragmatism $2 eczenas
650 09 $a participative management $2 eczenas
651 #7 $a Zlín (Česko) $7 ge128609 $2 czenas
651 #7 $a Zlín (Česko : oblast) $7 ge131454 $2 czenas
651 #7 $a Zlínský kraj (Česko : 2000-) $7 ge134376 $2 czenas
651 #7 $a Česko $7 ge128065 $2 czenas
655 #7 $a literatura faktu $7 fd132773 $2 czenas
655 #9 $a non-fiction $2 eczenas
910 ## $a ZLG001
1052 $a 37
1198 $c rv
1198 $c zv
1198 $c za
1482 $a bgz $b irc
996 $b 377700606296 $1 37 $l Ústřední knihovna $n 25 $r 4DNL naučná dospělí $e ZLG001 $3 11.6.2018 $4 N $5 329.00 $6 1820772 $7 N $9 7 $8 A $0 926557 $a 0 $s A
996 $b 377700606297 $1 37 $l Ústřední knihovna $n 19 $r 4DNL naučná dospělí $e ZLG001 $3 11.6.2018 $4 N $5 329.00 $6 1820772 $7 N $9 7 $8 A $0 926558 $a 0 $s A
996 $b 377700606298 $1 37 $l Ústřední knihovna $n 2 $r 4SSR regionální příruční knihovna MON $e ZLG001 $3 11.6.2018 $4 N $5 329.00 $6 1820772 $7 N $9 7 $8 P $0 926559 $a 0 $s P
980 $f 329.00 $d 11.6.2018 $j ALPRESS - knižní distribuce $w 1820772 $v A $l 4DNL $1 37 $c 926557 $r 2018 $x 7 $t N $n N $b 377700606296
980 $f 329.00 $d 11.6.2018 $j ALPRESS - knižní distribuce $w 1820772 $v A $l 4DNL $1 37 $c 926558 $r 2018 $x 7 $t N $n N $b 377700606297
980 $f 329.00 $d 11.6.2018 $j ALPRESS - knižní distribuce $w 1820772 $v P $l 4SSR $1 37 $c 926559 $r 2018 $x 7 $t N $n N $b 377700606298
Loan history
{{$parent.item.lendDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state | loc}} by user {{$parent.item.user | loc}}
Item {{$parent.item.exemplar | loc}}
Dept {{$parent.item.department | loc}}
Processing history
Předchozí verze
  • {{revision.date | jpDate:'d.M.yyyy HH:mm'}}
    Aplikovat
    {{revision.content}}