Loading copies
Document is currently in processing
No copies
Document has no bound volumes
Obsah
Předmluva 9
Ăšvod 12
1. Co nám škola (ne)dala 14
1.1 Đš transformaÄŤnĂmu vzdÄ›lávánĂ 16
1.2 CeloĹľivotnĂ uÄŤenĂ 19
1.2.1 SymbiĂłza rozumu a citu 23
1.2.2 UÄŤebnĂ typy 25
1.2.3 Jak se uÄŤĂme 27
1.2.4 Bariéry vzdělávánà 29
1.2.5 Autoregulované učenà 31
2. KlĂÄŤ Đş ĹľivotnĂ moudrosti 33
2.1 Formy mysli 33
2.2 Správné myšlenà 36
2.2.1 Naše myšlenà a emoce 37
2.2.2 Logické myšlenà 38
2.2.3 Intelektuálnà procesy 39
2.2.4 Problémové myšlenà 43
2.2.5 Tvůrčà myšlenà 45
2.2.6 Kritické myšlenà 48
2.2.7 AnalĂ˝za manipulativnĂch praktik 51
2.2.8 Proměny kompetencà 53
2.2.9 Vlastnosti nadaných jedinců 55
3. Emoce a emoÄŤnĂ inteligence 59
3.1 Emoce 59
3.2 EmoÄŤnĂ zpĹŻsobilosti 61
3.3 Předpoklady ke zvládánà změn 63
3.4 Motivace a motivátory 64
3.5 EmoÄŤnĂ inteligence 69
3.6 Změnová inteligence 73
5
Obsah
4. Sociálnà procesy a způsobilosti 74
4.1 Sociálně formativnà procesy 74
4.2 Sociálnà způsobilosti 76
4.3 SebepoznánĂ, sebereflexe/sebepojetĂ 77
4.3.1 Metody sebepoznánà 78
4.3.2 SebehodnocenĂ 80
4.3.3 Metody sebehodnocenĂ 82
4.4 Sociálnà inteligence 84
4.4.1 SociálnĂ cĂtÄ›nĂ 86
4.4.2 AsertivnĂ pĹ™Ăstup 88
4.4.3 Komunikace 88
4.4.4 Sociálně psychologické aspekty komunikace 91
4.4.5 Socializace prostĹ™ednictvĂm komunikace 93
4.5 AsertivnĂ komunikace 97
4.5.1 Asertivnà práva 97
4.5.2 /а/Ń� poskytovat a pĹ™ijĂmat kritiku 99
4.5.3 AsertivnĂ techniky 104
4.5.4 VĂ˝hody asertivnĂho jednánĂ 119
5. SebeĹ™ĂzenĂ 123
5.1 Ăśvod do sebeĹ™ĂzenĂ 123
5.2 Management osobnĂch aspiracĂ 124
5.3 SebeĹ™ĂzenĂ dle cĂlĹŻ 127
5.4 Management osobnà změny 129
5.5 Management interpersonálnĂch vztahĹŻ 131
5.5.1 Vyjednávánà 133
5.5.2 Principiálnà vyjednávánà 135
5.5.3 Psychologické aspekty vyjednávánà 139
5.5.4 Vyjednávánà afacilitace 141
5.6 Time management 143
5.6.1 Generace time managementu 143
5.6.2 Principy time managementu 144
5.6.3 Bariéry při uplat�ovánà time managementu 146
5.6.4 Zásady úspěšného time managementu 148
5.6.5 VybranĂ© techniky usnadĹ�ujĂcĂ efektivnĂ Ĺ™ĂzenĂ ÄŤasu 153
5.6.6 PĹ™Ănosy time managementu 155
5.7 Management rolĂ 156
5.8 Management ÄŤinnostĂ 158
5.9 Výkonový osobnostnà management 159
6
5.10 Management znalostĂ 160
5.10.1 RozvĂjenĂ inovativnĂch schopnostĂ myšlenĂ a jednánĂ 160
5.10.2 �ešenà problémů 163
5.10.3 Skupinové/týmové učenà 164
5.11 SebeĹ™ĂzenĂ a talent 167
5.11.1 PĹ™Ănosy talentĹŻ pro jedince a spoleÄŤnost 168
Seberozvoj 170
6.1 Triáda úspěšného seberozvoje 170
6.2 Směřovánà к harmonii 172
6.3 Návyky к seberealizaci 173
6.3.1 Proč a jak si osvojit užitečné návyky 178
6.3.2 Přehled užitečných návyků 180
6.4 Seberealizace aneb Pyramida našich možnostà 183
6.4.1 Pohár života (od osobnà orientace к orientaci na druhé) 185
Leadership 188
7.1 Self-management a leadership 188
7.2 PoselstvĂ Stephena R. Coveyho 188
Manuál Đş profesnĂmu uplatnÄ›nĂ 192
8.1 UplatnÄ›nĂ v podmĂnkách zmÄ›n 192
8.1.1 InovativnĂ schopnosti 194
8.1.2 Systémové myšlenà 194
8.1.3 Schopnost zvládat problémy 195
8.1.4 Kreativita 196
8.1.5 Kultura myšlenà 199
8.1.6 Rozvoj znalostĂ 200
8.1.7 Mentálnà modely 201
8.1.8 Zainteresovanost na dalšĂm vzdÄ›lávánĂ 201
8.1.9 Předpoklady úspěšnosti 203
PersonálnĂ minimum Đş nastartovánĂ profesnĂ dráhy 9.1 STEP a SWOT analĂ˝za Đş identifikaci vnÄ›jšĂch a vnitĹ™nĂch 205
podmĂnek organizace 208
9.2 Hodnota zpĹŻsobilostĂ 211
9.3 Znalost potenciálu zaměstnanců 212
9.4 Personálnà audit 213
9.5 Trh práce 216
Obsah
9.6 VyhledávánĂ novĂ©ho pracovnĂka 217
9.7 Adaptace nového zaměstnance 227
9.8 Stimulace a motivace nového zaměstnance 227
9.9 Diagnostika a rozvoj talentĹŻ 228
9.10 ZpĹŻsobilosti pro vedoucĂ funkci 230
9.11 GeneraÄŤnĂ specifika 231
9.12 Předpoklady pro profesnà kariéru 232
9.13 Rozvoj, rozmisťovánà a stabilizace talentů 233
10. PerspektivnĂ firma 237
10.1 Hodnoty firemnĂ kultury 238
10.2 Kultivace vztahĹŻ 239
10.3 Trend pozitivnĂch zmÄ›n 239
Doslov 242
O autorovi 243
Seznam literatury 244
PĹ™Ălohy 253
I. Sebepoznánà 253
Lehká úvodnà diagnóza - obvyklé problémy 253
ObecnÄ›ji pojatĂ© problĂ©my souvisejĂcĂ s našà spokojenostĂ 255
Myers-Briggs Typologický indikátor (MBTI) 256
Test emoÄŤnĂ inteligence (Rostya Gordon-Smith) 265
Test profesnĂch pĹ™ĂstupĹŻ 268
II. SebehodnocenĂ 274
SebehodnocenĂ sociálnĂch a osobnostnĂch kompetencĂ 274
Má role v týmu 276
Transakčnà analýza 281
III. Seberozvoj 283
Náměty к sebereflexi 283
Test rolĂ (I-T-R) 285
Test kariérových kotev 287
Ve zdravém těle zdravý duch 293
8
Field | Ind | Field content |
leader | -----nam-a22------i-4500 | |
1 | kpw01910693 | |
3 | CZ-ZlKKF | |
5 | 20220112084545.2 | |
7 | ta | |
8 | 211013s2021----xr ||||e||||||000|0|cze|| | |
15 | ## | $a cnb003366694 |
20 | ## | $a 978-80-271-3114-3 $q (brožováno) : $c Kč 399,00 |
40 | ## | $a ABA001 $b cze $d OLA001 $e rda |
41 | 0# | $a cze |
44 | ## | $a xr |
72 | #7 | $a 159.92 $x Vývojová psychologie. Individuální psychologie $2 Konspekt $9 17 |
80 | ## | $a 159.923.5 $2 MRF |
80 | ## | $a 37.041 $2 MRF |
80 | ## | $a 316.454.54 $2 MRF |
80 | ## | $a 005.963 $2 MRF |
80 | ## | $a 331.101.3 $2 MRF |
80 | ## | $a 159.923-025.18 $2 MRF |
80 | ## | $a (0.062) $2 MRF |
80 | ## | $a (079.1) $2 MRF |
100 | 1# | $a Barták, Jan, $d 1938- $7 jk01010823 $4 aut |
245 | 10 | $a Osobnostní management / $c Jan Barták |
250 | ## | $a Vydání 1. |
264 | #1 | $a Praha : $b Grada, $c 2021 |
300 | ## | $a 294 stran ; $c 24 cm |
336 | ## | $a text $b txt $2 rdacontent |
337 | ## | $a bez média $b n $2 rdamedia |
338 | ## | $a svazek $b nc $2 rdacarrier |
490 | 1# | $a Pedagogika |
504 | ## | $a Obsahuje bibliografii |
520 | 2# | $a Kniha se pokouší nastínit smysl naší existence, tvůrčí proměny ve šťastnou bytost, jejíž spokojenost a harmonický život jsou umožňovány tím, co poskytuje druhým a tím i sama sobě. |
650 | 07 | $a sebeřízení $7 ph303239 $2 czenas |
650 | 07 | $a sebevzdělávání $7 ph125454 $2 czenas |
650 | 07 | $a rozvoj osobnosti $7 ph194683 $2 czenas |
650 | 07 | $a sociální interakce $7 ph125790 $2 czenas |
650 | 07 | $a profesní rozvoj $7 ph706538 $2 czenas |
650 | 07 | $a profesní úspěch $7 ph124628 $2 czenas |
650 | 07 | $a spokojenost $7 ph1102992 $2 czenas |
655 | #7 | $a populárně-naučné publikace $7 fd131864 $2 czenas |
655 | #7 | $a testy $7 fd133697 $2 czenas |
830 | #0 | $a Pedagogika (Grada) |
910 | ## | $a ZLG001 |
1052 | $a 159.9 |
{{$parent.item.lendDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.endDate | jpDate:'d.M.yyyy'}}
{{$parent.item.state | loc}} by user {{$parent.item.user | loc}}
Item {{$parent.item.exemplar | loc}}
Dept {{$parent.item.department | loc}}